ورژن باینورال آلبوم آمازون (Amazônia) از ژان میشل ژار (Jean Michel Jarre)

Hi-Res Audio

Amazônia (Binaural Audio - Headphones Only)

Ambient
Nature Sounds
  • 9 tracks
  • 49m
  • - 9-4-2021
Jean-Michel Jarre Amazônia (Binaural Audio - Headphones Only)
(P) Columbia Local

آلبوم موسیقی آمازون (Amazônia) اثری از ژان میشل ژار (Jean Michel Jarre) است که در سال 2021 منتشر شد.آلبوم آمازون اثری شنیدنی و متفاوت در سبک الکترونیک امبینت و در دو نسخه ی صوتی متفاوت منتشر شده است.نسخه ی منتشر شده با نام موسیقی بینورال (باینرال) که شنیدن آن تنها با هدفون امکان بذیر است.از سانگ سرا این نسخه ی متفاوت از موسیقی را با کیفیت اورجینال FLAC (16 bit) دانلود کنید و سپس نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

موسیقی بینورال (باینرال) چیست ؟ وقتی که دوتا فرکانس صوتی مختلف هر کدوم تو یه گوش بوجود میان، یه توهمی از صدای سوم تو مغز شکل میگیره. به این صدای سوم میگن ضرب بینورال (باینرال).در مثالی ساده: دو تا صدای مختلف داریم یکی با طول موج ۱۰۰ هرتز و اونیکی با طول موج ۱۲۰ هرتز. شما یه طرف هندزفری رو میذارین تو گوشتون و صدای ۱۰۰ هرتزی پخش میشه. و اونیکی طرف رو میذارین تو گوش دیگرتون و صدای ۱۲۰ هرتزی پخش میشه. مغز شما برای اینکه تفاوت رو پر کنه، یه صدای سوم ۲۰ هرتزی تولید میکنه (فاصله بین ۱۰۰ و ۱۲۰ رو پر میکنه) . این صدا همون ضرب بینورال هست.تاثیر موسیقی بینورال در سال ۱۸۳۹ توسط یه دانشمند آلمانی به اسم هانریش ویلهلم داو کشف شد.موسیقی های باینرال (بینورال) مناسب برای ریلکسیشن، خواب عمیق، تمرکز و … است.

 

 

بیلودی - مرجع آهنگ باکلام خارجی
برای ورود به این سایت اینجا کلیک کنید
سانگ سرا
(4) نظرات
  • jesi گفت:

    در اینکه ژان میشل ژار آهنگساز و هنرمند بزرگی هست شکی نیست و این آلبوم از 1 تا 10 شاید امیتاز 4 رو بگیره با اینکه خودم طرفدار سرخت کارای وی هستم ولی ظاهرا این آلبوم مثل آثار گذشته او نیست وبیشتر به آمبینس (صدای طبعیت) متمرکز شده و از فضای اجرایی موسیقی تا حدود زیادی دور شده.

    • baransh گفت:

      خود ژان میشل ژار در لایوهاشون گفتند که این آلبوم مانند اکسیژن یا اکینوکس ملودیک نیست و یک موسیقی زمینه هست برای گالری عکاسی سباستیائو سالگالو عکاس ماهر برزیلی که عکس ها درباره جنگل آمازون هست…و خود ژان هم میگن این آلبوم با آلبوم های قبلی متفاوت هست چون هدف در اون فرق می کنه و ایشان می خواستند با هنر موسیقی خود صدای سوختن جنگل آمازون رو به گوش جهانیان برسونن و هشدار بدهند…وقتی به هدف این آلبوم فکر می کنیم و یا اینکه متوجه می شویم این یک موسیقی زمینه گالری هست بهتر می توان آن را درک کرد

  • baransh گفت:

    مرسی مرسی…..دیگه ازین بهتر نمیشه عاشق سایتتون شدم بخدااااا….نمیدونم چطوری تشکر کنم …دستمیزاد خدا پشت و پناهتون😍😍😍🙏🙏🙏❤❤❤❤❤

  • IMANI1945 گفت:

    مثل همیشه عالی 👏👏👏👏

  • دیدگاهتان را بنویسید