غرق در آرامش با سه نوازی نی، سنتور و عود ایرانی در آلبوم سه نوازی در آرامش

فروش

Trio In Peace

  • 6 tracks
  • - 26-04-2018
سه نوازی در آرامش
(P) Noufe

Hossein Behrooznia, Javid Afsari Rad, Davood Varzideh – Trio In Peace (2018)

سه نوازی در آرامش

آلبوم سه نوازی در آرامش حاصل همکاری سه هنرمند حسین بهروزی نیا (نوازنده ی عود)، جاوید افسری راد (سنتور)، داوود ورزیده (نی) است که توسط نشر موسیقی نوفه در سال 1397 منتشر شد.این آلبوم شامل 6 قطعه موسیقی ایرانیست که در آن با همنشینی سه ساز متفاوت آثاری خلق شده اند که کمتر در آلبوم های ایرانی آن هم در دستگاه ایرانی شنیده بودیم.قطعاتی که با ریتم و صبوری خاصی نواخته میشوند و شنونده را به آرامشی ناب فرا میخوانند که در آن سه نوازی در حال اجرا و هنرنمایی می باشد.در ادامه از سانگ سرا میتوانید این اثر شنیدنی را با کیفیت عالی FLAC به صورت کاملا قانونی خریداری و دانلود نمایید.

 

 

مراد از آرام نوازی سازهای سنتی بربط (عود ایرانی)، سنتور و نی در این آلبوم، ارائه ی اثری ساده یا پیچیده در فضایی غیر از موسیقی ایرانی نیست، بلکه کنترل هیجان و احساس در موزیکالیته برای مناسبتی چون آرامش با موسیقی مطرح است.نوازندگان، مخاطب را درگیر شیوه ی اجرایی خود نمی کنند و شاخصه ی شیوه ی نواندگی در متن اصلی قرار ندارد.از طرفی آهنگساز با این که مایه هایی از دستگاهای نوا،ماهور و همایون را در پرداخت مطالب موسیقایی انتخاب کرده است،بیشتر این وسواس و پیچیدگی را مدنظر میگیرد که خاصیت فضای مدال برای مخاطب در اولویت نباشد،ورد و خروج سازها بدون تداخل و مزاحمت در دینامیک کل قطعه است و ظرفیت هر ساز هوشمندانه ارائه میشود.جمله هایی با نت های ریز و سرعتی در متر آزاد و دارای پرش ناگاهانی برای نستور انتخاب شده است و نی نت های کششی را محدوده ی صدای بم با سونوریته ی بم نرم می نوازد و در محدوده ی اوج و غیث از تاکیید(اکسان) پرهیز میکند.بربط نقشی محوری در انتقال جمله های ملودیک و تکرار شوند دارد.این ساز با توجه به طبیعت آرام خود،فضای مطلوبی را در همراهی با سنتور شکل می دهد.آرامش بخشی از وجود ما است که من پراکنده را از من متمرکز تمیز میدهد.شنیدن این آلبوم قدرت تمرکز را در مسیر کوچک انگاری مشکلات از خلال تلالو اصوات خویش می جویند.

نشر موسیقی نوفه

بیلودی - مرجع آهنگ باکلام خارجی
برای ورود به این سایت اینجا کلیک کنید
سانگ سرا
(4) نظرات
  • Rambakhsh گفت:

    درود به سانگ سرا. خیلی سپایگذارم از محبت پر مهرتان. لطفا البوم بینظیر افرینش از عارف عشق ؛ اقای رامین افسری راد را به سایت خوبتان اضافه کنید که براستی این اثر در توصیف فهم، درک غوغای احساس است. بگذارید تا دیگران هم بواسطه شما کامیاب این غوغا شوند.

  • Yar گفت:

    بعد از یه چند وقتی دوباره به سایتتون سر زدم واقعا عالی شده حرف ندارید ????

  • Reza.Takta گفت:

    دلنشین آرامش بخش و متفاوت

  • سارا کاظمی گفت:

    آلبوم متفاوتی بود واقعا غرق در آرامش میشم،مرسی از سانگ سرا که این اثر رو معرفی کرد عالی بود

  • دیدگاهتان را بنویسید