فول آلبوم منیر بشیر (Munir Bashir) نوازنده ی ساز عود (بربط)

Discography

World Music
Oud
  • - 1998-2016
(P) songsara

منیر بشیر (Munir Bashir) در موصل عراق از پدری آشوری و مادری کرد به دنیا آمد. پدرش عبدالعزیز بشیر و برادر بزرگترش جمیل بشیر از شهرت خوبی به عنوان تکنواز عود و خواننده برخوردار بودند. پدرش در راه ترویج و باز شناسی ساز عود تلاش زیادی کرد و معتقد بود نوازندگی عود همان نقشی را که پیانو در موسیقی اروپایی بازی می کند در موسیقی عرب دارد. پدرش آموزش او را در سن ۵ سالگی آغاز نمود.

 

منیر بشیر ساز ویلون سل و عود را انتخاب نمود و توانست در سن ۶ سالگی به کنسرواتوار بغداد که توسط شریف محی الدین حیدر (۱۸۹۲-۱۹۶۷) تئوریسین بزرگ موسیقی شرقی در قرن بیستم در سال ۱۹۳۴ تاسیس شده بود وارد شود. وی خیلی زود دانشنامه خود را دریافت کرد و توجه خود را بر جمع آوری و حفظ موسیقی سنتی کشورش معطوف ساخت.به سبب آمیختگی سبکهای مختلف موسیقی در شمال عراق وی بواسطه شرایط محیطی با موسیقی بیزانسی ، کردی ، آشوری ، ترکی ، فارسی ، موسیقی سنتی عهد خلفای عباسی رو برو بود. در سال ۱۹۵۱ در آکادمی هنر های زیبای بغداد مشغول تدریس شد و همزمان وظایف مختلفی را در رادیو بر عهده گرفت.

 

در ارتباط با کشورش از یک طرف ریشه عمیقی در میراث غنی فرهنگ بین النهرین داشت و از جهت دیگر بر خلاف میل باطنی اش بخصوص در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ به دلیل اوضاع سیاسی کشورش مجبور بود در بیرون از کشورش کار کند. شهرت و آوازه ش به لبنان رسید و در سال ۱۹۵۳ به بیروت سفر کرد و با نوازندگی خود خواننده افسانه ای لبنان فیروز را با گروهش همراهی کرد و بعد ها به عنوان مدرس در آنجا تدریس کرد.منیر بشیر در سال ۱۹۹۷ در حالیکه قصد انجام یک تور در مکزیک را داشت بر اثر نارسایی قلبی در سن ۶۸ سالگی در بوداپست درگذشت.

بیلودی - مرجع آهنگ باکلام خارجی
برای ورود به این سایت اینجا کلیک کنید
سانگ سرا
(5) نظرات
  • علی گفت:

    چطوری میشه کاربر vip سایت تون شد؟

  • حامد گفت:

    خیلی از آلبومها اصلا دانلود نمیشن. حتی با اکانت. !!!!؟؟؟؟؟ یعنی چی؟؟؟

  • Parsa گفت:

    این کارتون بی نظیر بود
    فقط خواهشا خواهشا خواهشا
    همین کارو برای نصیر شمه انجام بدید واقعا لازمه
    اصلا آهنگاش با کیفیت خوب گیر نمیاد چه برسه به آلبومش

  • دیدگاهتان را بنویسید