فول آلبوم جیا پنگ فنگ (Jia Peng Fang) نوازنده چینی ساز ارهو

Discography

Erhu
  • - 1988-2014
(P) SONGSARA.NET
جيا پنگ فنگ در سال ١٩٥٨ در شهر جمس واقع در استان هلونگ جيانگِ چين متولد شد. زادگاه وي كه در نزديكي مرز شوروي سابق قرار داشت از تاثير انقلاب فرهنگي آن زمان دور نماند و درواقع اولين آشنايي جيا با ساز “ارهو” زماني پيش آمد كه وي براي شركت در گروه تبليغاتي طرفداران مائو ثبت نام كرد.در سن شانزده سالگي به كمك برادرش راهي پكن شد تا در كنار نوازندگان حرفه اي نواختن را بياموزد ولي به خاطر قوانين سختگيرانه ممنوعيت جابجايي از شهرستانها به شهرهاي بزرگ براي سنين زير ١٨ سال، مجبور شد چند سالي را به سختي و مشقت زندگي كند. اما اين سختي هيچگاه باعث قطع تمرينات مداومش با ساز “ارهو” نشد و وي به چنان مهارتي رسيد كه خود را براي نواختن در گروه “سانگ اند دنس” (Song and Dance) آماده كرد. اما با وقوع زلزله مهيب كراسان و كنسل شدن آزمون ورودي تمام آرزوهايش به باد رفت و وي به اجبار به زادگاهش فرستاده شد تا در مزرعه كار كند.
پس از فرونشستن آتش انقلاب فرهنگي و بازگشت آرامش، جيا نامه اي دريافت كرد از يكي از استادان سابقش كه او را تشويق كرد كه به آكادمي موسيقي برود و ثبت نام كند. پس از بازگشت مجدد به پكن وي موفق شد از ميان ٥٠٠ متقاضي انتخاب شود براي ورود به آكادمي مركزي موسيقي در دانشكده موسيقي فولكلور.جيا در سالهاي بعد مشغول كشف دوباره موسيقي سنتي بود كه در اثر آتش انقلاب فرهنگي به زير خاكستر رفته بود. سپس در سال ١٩٨٨ تنها با چمدانش در يك دست و سازش در دست ديگر عازم ژاپن شد تا بيشتر بياموزد.هم اكنون جيا پنگ فنگ به صدها هنرآموز مشتاق ارهو آموزش ميدهد و در ضمن آموزش به سبكهاي جاز وكلاسيك نيز تبحر دارد و حتي موسيقي متن چندين فيلم را نيز تهيه كرده است.
بیلودی - مرجع آهنگ باکلام خارجی
برای ورود به این سایت اینجا کلیک کنید
سانگ سرا
(3) نظرات
  • mustafa گفت:

    تشکر فراوان از زحمات شما .لطفا اگر زحمت نیست اثار بیشتری از استاد قرار بدهید

  • ARJ گفت:

    فکر کنم چینیا اینم از روی “کمانچه ” ما کپی زدن …!
    بعید نیست …

    • mustafa گفت:

      ساز کمانچه نیز یک ساز شرقی است که توسط مغول ها وارد ایران شد در اصل اکثر سازهای سیمی و بادی متعلق به چین و شرق است.حتی سه تار * فلوت * قره نی * تار * عود * چنگ و قانون از شرق وارد خاورمیانه شده

  • دیدگاهتان را بنویسید